Visą pasaulį apėmusi COVID-19 pademija verslui buvo tiesiog negailestinga. Reikėjo greitai prisitaikyti prie besikeičiančios situacijos: valdžios ribojimų, nuotolinio darbo, tiekimo trikdžių, nuolat besikeičiančios situacijos. Šioje kovoje laimėjo įmonės, gebančios efektyviai veikti ir greitai prisitaikyti. CRM sistemų reikšmė šioje situacijoje išaugo, o skeptikai pakeitė savo nuomonę. Tradiciniai metodai taip pat veikia, tačiau jie veikia lėtai. Dėl to šiandien, kai vis dar negalime tiksliai žinoti, kas laukia ateityje, verta suvokti, kaip CRM sistema gali padėti pandemijos laikotarpiu.
Ryšių su klientais palaikymas
Karantino laikotarpiu itin sparčiai keitėsi vartotojų poreikiai, todėl įmonės turėjo atsigręžti į savo klientus. Konkurencija rinkoje niekur nedingo, tačiau dingo apibrėžtumas – šioje situacijoje klientus išlaikė ir naujų pritraukti sugebėjo tie verslai, kurie gerai pažinojo savo klientus. Žinojimas, kokie pokyčiai reikalingi ir atitinka klientų poreikius buvo tarsi išsigelbėjimas.
Itin išaugo ir ryšio palaikymas nuotolinėmis priemonėmis: uždraudus kontaktines paslaugas ir veiklas verslui neliko nieko kito, kaip tik persikelti į virtualią erdvę. Čia labai pasitarnavo CRM programos funkcijos, susijusios su rinkodaros veiksmais. Ir net tie skeptikai, kurie anksčiau teigė, kad CRM sistemos kaina yra didesnė už teikiamą naudą, pakeitė savo nuomonę.
Efektyvi vidinė komunikacija
Kita sritis, kur CRM sistemos itin pravertė – vidinė komunikacija. Daugelis darbuotojų savo darbo stalą iškeitė į namų aplinką. Įmonėse, nenaudojančiose CRM programos, tokie darbuotojai liko be priėjimo prie informacijos arba sugaišo daugybę valandų ją rinkdami iš kolegų. Drastiškai išaugo elektroninių laiškų ir telefoninių pokalbių laikas, o vadovų priimtų sprendimų įgyvendinimas strigo įvairiose srityse.
Modernias CRM programas naudojančios įmonės išvengė visų vidinės komunikacijos trikdžių ir jų veikla dėl to nenukentėjo. CRM programos kaina, kurią kažkada sumokėjo verslas pandemijos laikotarpiu atsipirko ne kelis, o keliolika ar dar daugiau kartų. Vadovai suprato, koks svarbus yra informacijos prieinamumas – funkcija, kuri atrodė tokia paprasta, staiga tapo aukso vertės sprendimu.
Išteklių optimizavimas
Suvaržymai buvo mažinami palengva, bet net ir darbuotojams grįžus į darbą liko kai kurie ribojimai. Reikėjo laikytis atstumo, vengti buriavimosi, dezinfekuoti paviršius ir pan. Kaip visa tai kontroliuoti ir optimaliai panaudoti turimus išteklius? Užduotis atrodo tikrai sudėtinga, bet tik ne su CRM sistema: kalendoriaus arba projektų valdymo funkcija leidžia tiksliai suplanuoti darbo laiką, reikalingų priemonių panaudojimą ir dar daugiau.
Anksčiau CRM funkcijas įmonės dažniausiai naudojo konferencijų salės ar automobilių rezervacijoms, bet pandemijos laikotarpiu tikslus planavimas įgavo visiškai kitą reikšmę. Visi žino, koks svarbus versle yra laikas, o vadinamieji tradiciniai metodai laiko atžvilgiu yra visiškai neefektyvūs.
Ar CRM sistemos gali įveikti pandemiją?
COVID-19 pandemijos metu prioritetas suteikiamas sveikatai, todėl itin svarbu tapo reguliuoti žmonių srautus. CRM sistemos šiam tikslui labai pasitarnauja. Ir dar daugiau: kai vieni verslai dar tik ieško būdo priderinti savo veiklą prie pasikeitusios situacijos, kiti, naudojantis CRM programas kasdienėje veikloje, nepraranda nei vienos brangios sekundės – jų veiklos procesams pandemijos lemti suvaržymai turi gerokai mažesnę įtaką.
CRM programos kaina gali atrodyti didelė, tačiau susidūrus su krizinėmis situacijomis šio verslo sprendimo nauda yra milžiniška. Sistemos padeda greitai ir efektyviai įgyvendinti pokyčius, o jie yra būtini kiekvienoje krizinėje situacijoje. Ir net jei atrodo, kad pasaulis jau įveikė didžiausius COVID-19 iššūkius, verslas visada turi būti pasiruošęs. Krizių gali kilti įvairių: žaliavų trūkumas, ekonominė krizė, politiniai suvaržymai ir kt. Svarbiausia yra tai, kad geriausias sprendimas krizinėse situacijose yra tas pats – greitas prisitaikymas. O CRM sistema šiandieniniame duomenų ir informacijos pasaulyje yra būtina greito prisitaikymo prielaida. Įdiekite CRM programą savo įmonėje ir būsite pasirengę įveikti ne tik COVID-19 iššūkius, bet ir kitas krizes.